Zorg vanuit het hart

Klachtenprocedure

Klachtenprocedure clienten Schutse Zorg Tholen

Dagelijks maken veel mensen gebruik van de diensten van onze organisatie. Iedere medewerker zal proberen om uw contact met ons zo goed en prettig mogelijk te laten verlopen. Zo kan het gebeuren dat u iets positiefs meemaakt, dat u graag met de medewerkers wil delen. Het kan ook zijn dat u een vervelende ervaring heeft opgedaan binnen ons zorgcentrum. Hoe dan verder?

Persoonlijk gesprek

Het kan zijn dat bepaalde zaken binnen onze organisatie nog niet goed geregeld zijn of dat u en een medewerker elkaar niet goed begrijpen. U kunt dan een gesprek aanvragen met uw contactverzorgende, desbetreffende medewerker of leidinggevende. In overleg met elkaar kunnen wellicht veel problemen worden opgelost of in de toekomst voorkomen worden.

Klachtenfunctionaris

Soms loopt het gesprek niet naar wens of durft u het gesprek niet aan. In dat geval kunt u contact opnemen met de klachtenfunctionaris van de organisatie, dhr. A.J. Zwerus.
De klachtenfunctionaris zal proberen de relatie tussen cliënt en medewerker te herstellen. Ook zal de klachtenfunctionaris u ondersteunen bij het zoeken naar een oplossing voor uw klacht.

De klachtenfunctionaris vervult dus als onafhankelijkpersoon een ondersteunende rol om via bemiddeling te komen tot een oplossingvan de klacht.

U kunt dhr. Zwerus bellen (0166-692897) of uw klachtschriftelijk indienen. Schriftelijk indienen kan per mail (ajzwerus@zeelandnet.nl) of u deponeertuw klacht in de klachtenbus, naast het mededelingenbord bij de receptie.

Klachtencommissie

Als uw klacht binnen de organisatie niet naar tevredenheid kan worden opgelost, dan kunt u zich wenden tot de klachtencommissie Zeeland. De klachtencommissie Zeeland is ingesteld conform de op 1 augustus 1995 van kracht geworden Wet Klachtrecht Clienten Zorgsector (WKCZ). De commissie bestaat uit deskundige personen die in staat zijn om onpartijdig te oordelen over klachten. Het adres is: Klachtencommissie Zeeland, t.a.v. het ambtelijk secretariaat, Stationspark 2, 4462 DZ Goes.

Externe instanties

U kunt ook een gesprek aanvragen met een instantie buiten onze organisatie met het verzoek of zij u behulpzaam kunnen zijn bij de behandeling van uw klacht.

Voor meer informatie kunt u ook de website www.kiesbeter.nl –  patienteninformatie  raadplegen.